Måndag

Ledig måndag, vilket har betytt en rejäl sovmorgon.
Men sen har jag iaf gjort lite nytta och städat.
Slängt ett jätteberg med tidningar och gått iväg med glasflaskor och burkar.

Jobbade hela helgen så det var rätt lugnt.

I fredags blev Emma och jag överbjudna till min bror på mat.
Drack några öl och kollade på tv sen fick vi skjuts hem eftersom Emma också ville dricka öl.

I lördags fick jag besök av Selma, hennes mor och mormor på jobbet.
Selma ville jobba med mig, så hon följde med mig överallt medans de andra kollade på dynor.
Sen avslutade hon med att stå i kassan en stund med mig och scanna varor, vilket hon tycker om.

När de till slut hade gått vidare in på Coop och jag försvunnit ut på lagret för att lämna ut möbler så kommer det helt plötsligt in två andfådda poliser och två securitas-vakter. Det hade nämligen gått ett "Överfallslarm" någonstans i butiken. Alla stod vi som frågetecken men kom fram till att det måste ju vara larmet i kassan, som är svårt att komma åt av misstag.

Ganska snabbt slog det mig att det måste ju ha varit min lilla dam som stod där och fipplade när hon var i kassan.
Men jag höll tyst om det.......

När de sen kom tillbaka från Coop för att hämta dynorna så frågade jag Selma om hon inte hade varit där och pillat och då nickade hon lite skamset. De hade även mött poliserna på vägen ut från jobbet. Så hon såg lite rädd ut. Stackarn..

När jag kom hem från jobbet så åt jag iaf tacopaj som min älskling hade gjort. Riktigt gott!!

På kvällen åkte vi till Munktorp och sen förbi ett badställe en bit utanför där vi promenerade lite medans det var hyffsat varmt. Sen tillbaka till Munktorp, där vi spelade lite sällskapsspel.

Nu kommer snart Selma över, ska väl passa på att städa lite i hennes rum också.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0