Kunder alltså...

Ibland är de bra roliga.....

Var in en tjej i helgen och bråkade om en spegel som hade fel färg. Hon hade väl råkat fått fel av oss.
Vilket inte ska hända men nu hade det gjort det.
Hon släpade med sig spegeln hon fått tillbaka till butiken, men kunde inte ta med rätt spegel hem eftersom den inte fick plats i bilen för hennes hundbur och allt vad det var..... Hur fan hade hon fått dit spegeln då?!
Nej då tyckte hon att vi skulle köra ut spegeln och bära upp den, eftersom hon inte orkade det.

Igen.....hur lyckades hon första gången...??

Sen skulle hon ha kompensation....minst halva priset på spegeln....och konstnad för bilresan på max en kilometer....

Detta var bara vad jag hörde av en kollega.....men så ringde hon idag och jag svarade.
Brukar kunna ha förmågan att prata lugnt med kunderna och få dem nöjda och glada, men denna lilla tjej var det omöjligt med. Hon skulle ringa vidare till någon högre chef och fine.....hälsa från mig sa jag.

Hon hade väl bara en tuff uppväxt i husvagnen som liten......

Det var en arg gubbe inne i helgen också.....han var så arg så han inte kunde stå still....han hade köpt en hylla och en liten bit saknade färg på ett ställe, så det var bara skit med alltihopa och ojojojoj....
En del vet nog inte själva vad de vill när de kommer tillbaka till butiken med ett problem. De vill mest bara stå och skälla ett tag.....Men vart kommer man med det? Istället för att prata lugnt och förklara sitt problem....

Denna farbror fick jag lugn på efter ett tag, då jag fick prata med honom som ett litet barn och få honom att förstå att han hade ett problem och jag skulle göra allt för att fixa det......så det ordnade sig...

Förutom att han kom tillbaka och sa att han hade fått fel del......jag sa att han då förmodligen hade monterat fel......han sa nej....åkte hem med "rätt" del enligt honom.....men kom förstås tillbaka med svansen mellan benen en halvtimma senare....

Efter jobbet hämtade jag Selma på dagis och åkte ut till Hälla för att handla lite.
Gick in på Siba....att jag inte lär mig..... Men det var för att det var den första affären.
Brukar alltid vara helt ointresserad säljare där som man får tjata igång för att få någon hjälp av.

Nu behövde jag inte ta hjälp utav dem utan behövde bara gå till kassan och betala. Där satt det förstås en ointresserad dam och filade naglarna.....
Tog upp kortet och skulle betala, men fanns ingen dosa att knappa in koden på....så hon ville se legg.
Plockade upp mitt leg som tyvärr nyss gått ut (*host* för 2 år sedan *host*) men det såg ju den lilla damen...
"Där här är inte giltigt!"
Hjälpte inte att det var en ny bild på Selma på kortet eller att hon såg att bilden på legget faktist föreställde mig.
"Jag kan lägga tillbaka den" sa hon och bara gick.....utan att fråga om jag ens skulle komma tillbaka och köpa den efter att ha plockat ut pengar.
Nej....de 700 kr fick en annan butik ta hand om istället....

Den inavlade Siba-familjen får nog klara sig utan mig i fortsättningen!
Men de bryr sig väl inte...

Ringde Emma när jag kom hem.....eftersom jag glömt mobilen hemma. Hon fyller 28 år idag föresten!!! ;)
Hon var i Munktorp och hade fått presenter......och naturligtvis hade hon fått en likadan sak som jag hade köpt.... :(
Så det är bara att byta.

Nu ska vi äta tårta här också!!
Färdigklagat för idag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0