Sjuk Selma

Har varit hemma med henne idag.

Hon har varit lite hostig hela veckan och igår fick hon någon blåsa på  tungspetsen. Det sved när hon åt och drack men det var även längre in i munnen någonstans. Svårt att få dem små att berätta precis vart det gör ont och kunna lista ut vad som är progremet.

I går kväll kom hon iaf över till mig gråtandes med blod i hela ansiktet, då hade hon legat och blött näsblod. Sen så låg hon och hade ont och grät hela morgon. Ibland var det örat men mest verkade det svida på tungan. Trodde det var något som skulle gå över. Sen är jag inte van vid en gråtandes dotter heller, som skriker konstant som de gör när de är små.

Ringde iaf till dagis och sa att hon skulle bli hemma, sen ringde jag till jobbet och sa att de fick klara sig utan mig de där 4 timmarna jag skulle jobba.

Ringde till familjeläkaren och fick tid där 14.45.  Före vi åkte dit så sov Selma i sin säng bra länge. Hon var jättetrött och hängig när det var dags att åka. Fick skjuts av mamma.

Tycker jag alltid, de gångerna jag har kontakt med en familjeläkare, får utländska läkare. Har inga problem med vart de kommer ifrån men just när de har problem med språket tycker jag inte är någon höjdare. När man blir tveksam till om de verkligen förstår vad man säger och måste anstränga sig för att förstå vad de säger. Är man hos en läkare så vill man ju inte ha några missförstånd.

Han sade iaf att Selma hade feber och öroninflammation. Sen var irritationen i munnen halsfluss. Så nu har jag köpt medicin till henne som hon ska ta i 10 dagar. Den verkade tyvärr inte smaka särskillt gott....så det blir en pina för henne.

Nu sover hon iaf men nyss var det en såndär skrikstund där hon bara låg och hade ont.....och det gick inte att trösta eller hjälpa henne på något sätt.

Vi som skulle gå på bio och fika på stan i morgon när vi har våran lediga helg tilsammans :(


 
Selma nerbäddad i fåtöljen


Slöar framför teven

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0