Helgen

Ja, i lördags hade jag lite kalas och det blev lyckat!

Skulle gå upp tidigt för att handla de sista sakerna men det råkade bli en sovmorgon istället...
Åkte iaf ut till Hälla efter frukosten och handlade lite öl på systembolaget och sen lite godis och grejs på Willys.

Smörgåstårtorna fixade vi redan på fredagkvällen, eller vi och vi.....Emma var den stora hjälten!!
Hon bakade även med Selma medans jag jobbade.

Hade sagt kl.15 till de som skulle komma och jag var nog helt klar 1 minut i.....jag gillar inte att ha tid över, så jag brukar se till att göra allt i sista sekunden så att jag är klar precis i tid....för när Erik har bråttom så står tiden stilla....ett gammalt ordspråk från tidigt 1800-tal...

Sen kom de en efter en....Ebba sjöng fint för mig och Daniel hade även lärt henne att säga "Grattis, till nästan 30 år" istället för grattis på 29-årsdagen....

Hade bestämmt sen tidigare att Selma skulle följa med sin farmor & farfar hem så att jag kunde kalasa lite på kvällen men när det väl var dags så ville Selma allt annat än följa med dem hem....hon blev så ledsen så... :/
Inte kul att se....men hon kom iväg med dem till slut och sen hade det gått bra hemma hos dem iaf.

I samma veva som de gick så kom Hoppis och Liman över. Sen kom även Calle, Jimmy & Madde. Spelade lite Buzz sen åkte vi ner på stan och bowlade kl.23. Träffade på Bonden där nere som spelade på banan bredvid och när man spelade så sent så fick man tydligen en timme extra. Men det kanske hade räckt med en timme med facit i hand....

Råder väl lite delade meningar om vem som tog intiativet till att sätta punkt för kvällen på Strike.... Jag bjöd iaf upp en väldigt bastant dam till vakt på lite dans på Strikes dansgolv, men hon var väl inte direkt på danshumör  så vi kom  i samförstånd fram till att det fick räcka så och att jag skulle gå och hämta jackan.

Avslutade sen med lite mat från Subway (fast jag hade smörgåstårta som hade räckt till ett helt fotbollslag hemma) innan vi tog bussen hem och spelade lite mer Buzz här hemma  med Bonden och två kompisar till honom.

På söndagen hade jag av någon anledning lite ont i skallen....men det hör väl till...

         

Smörgåstårtor, korv med bröd, fika, dans, bokläsning och presenter.


     

Öldrickning, Buzz, mera öl.

    

Strike, bowling, öl.

 

Mera Buzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0