Tisdag

I lördags var jag på bio med Selma.
Såg Madagaskar 2.
Den var väl rätt skoj.

Selma höll hårt i popcornen vi köpte så jag fick nöja mig med godisremmarna jag hade köpt före.
Det var nog första gången jag ser en så lång film med Selma på bio, men det gick bra.


Läste i VLT på morgonen om den där pojken som klämdes till döds i en papperspress på Grytatippen.
Att de nu hade fällt någon chef för brott och att de anhöriga nu var så nöjda så.

Det får vara hur tragiskt som helst men varför ska folk alltid hitta en ansvarig att skylla saker på när en olycka händer??
Pojken skulle inte jobba alls med den där pressen och att stoppa in huvudet in i pressen.....ja.....det borde väl vem som helst förstå att man inte gör?

Tydligen tyckte de att arbetsgivaren var skyldig att tala om för sommarjobbarna hur den fungerade trots att de inte hade som arbetsuppgift att pressa kartonger där. Tycker bara synd om den som blir dömd för detta!

Nästa gång det kommer prao-elever till mitt jobb, ska jag då gå runt och berätta om ev faror som kan uppkomma om man gör något dummt som att tex stoppa fingrarna i ett el-uttag??


På söndagen blev det stan igen med Selma, åt lite lunch innan vi tog tåget till Emma i Köping.

Nu är det ny vecka.....barnfri sådan. Lugnt och skönt om kvällarna även fast man saknar Selma.

Har grubblat en hel del om framtiden på sistone......vad man vill göra och allt såntdär...
Plugga? Hitta ett annat jobb? Hur?

Känns bara som att man skulle kunna uträtta så mycket mer....och få ut så mycket mer....
Men vad!?!?


Nej, nu är snart den där sovmorgon slut....så man ska väl slita sig från datorn och släpa sig iväg till jobbet och avtjäna ännu ett arbetspass....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0