Knät

Njuter för fullt av semestern!

Blev en lyckad kryssning förra helgen. Riktigt fint väder på dagen då vi var på Grönan innan.
Sen en nykter hemresa....det var ett tag sen senast!

I måndags röntgade jag knät ute på Eriksbord. Fick ligga med hörsenskydd medans jag kördes in till hälften i en stor brummande maskin. Var så tidigt på morgoned att jag knappt var vaken, annars hade det kanske varit lite småläskigt..

Fick iaf besked för någon dag sedan att det trots allt var något med korsbandet.
Exakt vad vet jag inte.
"Magnetröntgen av höger knäled visar sannolikt total korsbandskada"

Sen har även semesterfriden störts av minst ett samtal från jobbet per dag.....
Har inte svarat mer än första gången de ringde,.....en enkel fråga som de som jobbade själva kunde ha löst...

Men istället ska man ringa mig.....jag som tjänar minst av alla typ.....som sliter mest....som gjort sig förtjänt av lite vila för en gångs skull...

Sen fick jag skit (någon försökte ge mig skit..) för att det skulle komma sängar i tisdags.....trots att jag torsdagen före sa att vi knappast behövde beställa sängar.....men då fick jag till svar att det visst behövdes och att det var bara att beställa, hon själv skulle ta hand om sängarna! Det gick ju bra.....

Sen hade jag minsann inte plockat fram en hemkörning i fredags, som skulle gå på måndagen....(eftersom jag sista dagen före semester plockade fram en massa andra saker som också skulle fram, tills svetten rann).....saker som alltså skulle fram tre dagar senare.....Tyckte de hade gott om tid att lösa det problemet själva men så hade de stått där på måndagen och fått panik....

Så det har ju varit lite jobbigt att inte kunna få bort jobbet ur skallen och koppla av fullt ut....men jag var lite rädd för att det skulle bli så  eftersom jag visste vilka som skulle jobba....  :/

I morgon blir det förhoppnigsvis Julita Gård med tjejerna.
Kolla på Pettsson & Findus och komma bort lite.


Lite blandade bilder så här långt:


  
  
  

  

1-5 Kryssning, 6-8 Öster Mälarstrand, 9-11 Gammelgården i Köping, 12 Munktorp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0