Grattis Ebba!!

Idag fyller Ebba 3 år.
Hon har pratat sen i augusti att hon blivit stor tjej nu, eftersom hon börjar på "Regnbågen". Som är den större avdelningen på dagis.
Ska dit på kalas i eftermiddag. Emma börjar jobba kl.16.15, så vi ska klämma in det före där.


Selma och Ebba sommaren 2008.



Var till sjukgymnasten igår igen. Det såg bra ut tyckte hon. Kom även någon sköterska som erbjöd sig att lägga om såren. Men jag sa att det har jag gjort själv sedan dag 2, så det kan jag ordna själv i fortsättningen också...


Fick ett nytt träningsprogram. "Korsbandsprogram nr.2". Kändes som att det var mycket blandade övningar, där man tränade alla sorters muskler i benet.

 

Att ligga på mage och böja höger knä var inte lätt. Det går bara inte! Hela benet skakar, har ingen kontroll på själva rörelsen. Förhoppningsvis blir det bättre snart. Men just i den övningen känns det att något saknas i baksidan på låret.

Annars känns det fortfarande bättre och bättre i benet. Kan röra mig mer och mer normalt. Känns som svullnaden gått ner, men just runt själva knät är det fortfarande tjockt. Känns som att det tar emot när man försöker böja knät. Färgen på benet är nu gult på en del ställen och blått på andra.

  

På tisdag, om en vecka, ska stygnen plockas bort. Emma på jobbet tycker att jag kan åka på en logistikutbildning i Borlänge på måndag. Kan nog bli så. Får väl sitta och göra några övningar under tiden man sitter och lyssnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0