6 månader

Gjorde 6-månaderstest hos sjukgymnasten idag, på dagen 6 månader efter operationen.

Joggade till sjukan, sen blev det 15 min på testcykeln som uppvärmning.
Svetten forsade!

Alla tester gick bra.
Var starkare/stadigare i knät än före operationen.

Även starkare i vänster ben men det kanske inte är så konstigt eftersom man tränat hårt i ett halvår nu.
Före operationen hade jag knappt rört mig på ett halvår.

Ska göra ett test till om ytterligare ett halvår, för att se att det går som det ska.

Nu när styrkan är som den ska vara så ska övningarna snart bli mer inriktade på kondition och mer balans.
Ser fram emot det!

Roligare än att bara sitta och lyfta vikter.
Men det lär väl ändå bli en del sådan träning också, så man inte tappar.

Joggandet känns sådär.
Det största problemet är nog det psykiska.
Vågar inte sträcka ut stegen ordentligt. Blir mer att jag lunkar fram med korta steg precis ovanför backen.

Men det kommer väl. Får ligga i lite.
Har bara varit ute två gånger nu.

Lättare att ta sig ut nu när vädret är bättre och gatorna är sopade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0