2009

Det var det året....känns som att det hände en hel del under året och det kändes väldigt långt!
Det avslutades där det börjades, hemma hos brorsan, Ulrika och Ebba. Den här gången var även nytillskottet Alva med.

Tänkte göra en sånhär kul lista som tidningarna alltid brukar göra vid årsskiftet.



Årets...


...Resa 1:  London! 4 dagar i London i maj. Strålande väder, öl, shopping. bra sällskap och bra fotboll.


...Resa 2:  Tällberg! 3 dagar med hela stora familjen i riktigt vinterväder i Dalarna. Helt underbart!!!


...Resa 3: Kryssning med Selma! En tripp fram och tillbaka till Åland i augusti med världens bästa lilla tjej.


...Årets spelning 1: Hoffmaestro på Mosebacke. Riktigt bra drag på "hemmaplan", underbart väder och en riktigt trevlig dag i Stockholm med brorsan.


...Årets spelning 2: Oasis i Globen. Bandets sista spelning i Sverige i ett fullsatt Globen var bra mycket bättre än senaste Sverige-besöket.


...Årest vinst: Manchester United-Liverpool 1-4. Sånt händer bara inte. Det finns inte. Man gör inte 4 mål på Old Trafford! Riktigt sjuk seger!


...Årets inköp: Min laptop! Har varit lite krångel med den visserligen men vilken skön pryl!!


...Årets dag (kunde ha blivit): 4 april. Årets sista innebandymatch. Solen sken härligt ute, våren var här! På kvällen skulle jag och Tony dricka öl, kolla på Liverpool och förbereda oss inför London-resan. Matchen gick bra, jag gjorde ett par poäng och vi gick mot en överlägsen seger. Allt var perfekt fram tills....


...Årets smäll: Mitt korsband i högra knät. Helt plötsligt utan förvarning, när matchen började lida mot sitt slut, så small det till i knät. Fick hjälp av planen, väl utanför så snurrade det till i skallen av smärtan. Hade ingen om vad som hänt..


...Årets härligaste 1: Dricka öl på Skinnarviksberget med goda vänner och se ut över Stockholm. I slutet av maj var jag och Emma i huvudstaden och hamnade på berget (som jag sett på film). Köpte lite öl och satt och njöt av vädret. Sen kom Roffe och gjorde oss sällskap. Lite senare kom även Calle och Therese. Riktigt trevligt!


...Årets härligaste 2: När knäoperationen var över och jag började kunna ta mig fram och känna mig normal igen. Riktigt skön känsla att ha det gjort!


...Årets fest: 30 maj. Grabbdag med Claes och co. En heldag som började med frukost och öl på stadshotellet och avslutades långt senare ute på Elba.


...Nära med ändå så långt ifrån: Liverpool i ligan. Bara 4 poäng bakom Manchester United till slut, efter att ha legat etta under stora delar av säsongen. Så nära har det väl inte varit sen senaste guldet, 20 år sedan.


...Årets roligaste 1: Big comedy i Konserthuset 24/4. Johan Rheborg, Henrik Schyffert, Johan Glans, David Batra, Lennie Norman, Peter Wahlbeck och även Petra Mede bjöd på många skratt!

...Årets roligaste 2: Henrik Schyffert på Cirkus. Direktsändning i tv. Emma och jag var där med Jimmy och Madde.


...Årets TV-kändisar: Jag och Emma förstås! Talade ut i Rapport om hur vi såg på nedladdning.


...Årets antiklimax: Söndag 16 augusti. Supporterträff i Stockholm, seriepremiär Tottenham-Liverpool. Förväntningarna var stora! Men hade festat lite väl mycket med brorsan dagen innan, så jag var bra seg under dagen. Matchen börjar med att två Liverpool-backar nickar ihop, ingen bra känsla redan där. Blir förlust till slut, 1-2 och sedan var det slut på semestern.


...Årets berg-o-dalbana: Min jobbmotivation. Har kräkts på jobbet ena dagen och andra dagen har allt flytit på hur bra som hellst. Det som varit mest roligt har förstås varit att åka iväg och jobba, Södertälje x2 och Mora 3 dagar. Sämst har väl varit rätt mycket....men kanske inget man ska skriva här om.


...Årets flytt: Emma har ju flyttat hit!! Har blivit sambo igen efter många ensamma (fel ord iofs, eftersom jag har Selma) år.


...Årets jubilarer: Mor och Far! Båda fyllde jämnt under året som gick. Även Emma passar väl in här, eftersom hon drog till med sin 25:e födelsedag. 2010 är det min tur....


...Årets äckligaste 1: Läsken jag köpte på Willys med smaken hallon/lakrits.


...Årets äckligaste 2: Råkade se en hund i Munktorp som åt bajs. Kan fortfarande inte få bort de bilderna ur huvudet... Bajs!!


...Årets gudfar & gudmor: Jag och Emma! Till Linn.


...Årets räddaste 1: Mamma 24 oktober i min soffa. Har fortfarande inte fått soffan ren.......


...Årets räddaste 2: Jag före operationen. Hade ingen bra känsla.



Välkommen 2010, vad har du att bjuda på?????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0