Knägrupp

Idag var första träningen med knägruppen.

Nej, knägruppen är ingen samling människor som sitter i ring och börjar sina "möten" med att säga -Hej, jag heter Erik och jag är korsbandsopererad (-HEEJ EERiIK).

Det är en chans att träna tillsammans med andra som gått igenom liknande operation. De som är med har kommit olika långt i rehabiliteringen men man får börja vara med 10-12 veckor efter en korsbandsoperation.

Vet inte om alla hade opererat just korsbandet heller. Men de jag pratade med hade det iaf.

Fanns de som hade ärr under båda knäna. Yngre tjejer i 17-18 årsåldern. Stackare! Då har man det ju rätt bra själv som inte känner någon iver till att komma tillbaka, vilket man förmodligen hade känt om man var i tonåren och höll på mer aktivt med någon idrott.

Träningen var iaf bra! Det var ca 15 stationer med olika övningar, en del av dem som jag har på mitt vanliga program och några nya övningar. Man körde i en minut per station, lite vila, sen på nästa övning. Körde två varv vilket tog ungefär 45 minuter.

Svetten bara rann!!! Har inte tränat på liknande sätt sen jag spelade fotboll för 12 år sedan och man låg inne i någon svettig gymnastiksal och körde stenhård vinterträning. Började snurra till lite i skallen under de sista övningarna. Som tur var så hade jag tajmat det rätt bra som hade en hyffsat enkel övning som avslutning. Vattenpausen efteråt var iaf välbehövlig!

Avslutade med lite parövningar där man skulle stå på en balansplatta och kasta medicinboll till varandra bl a. Sen var det ett gäng armhävningar och "plankan" (ligga ner men bara ha tåspetsarna och underarmarna i golvet, i en minut) innan det var dags att varva ner med stretching.

Knägruppen tränar tillsammans varje måndag och torsdag 16.30-17.30. Men vet inte hur ofta jag kan vara med framöver. Mitt schema verkar säga arbete de flesta måndagar och torsdagar närmaste tiden.....trist för det verkar vara nyttig träning!!

Svårt att få upp sånt tempo när man är där ensam med max 3-4 rullatorgubbar som träningssällskap....

Kommentarer
Postat av: korven

haha, hade dock varit kul OM ni hade suttit i ring och hälsat på varandra likt AA

2010-01-19 @ 16:53:18
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0