Mobil

När jag lämnade Selma på skolan idag så hör jag att en mobiltelefon ringer precis när de ska gå in.

En tjej i hennes klass plockar upp en telefon från väskan och pratar medans hon går in.
Har sett samma sak hände tidigare också.

6 år och mobiltelefon??
Selma får allt vänta ett bra tag till....

Jag följde med Selma in i kapprummet (heter det så fortfarande? Hette så när jag gick i skolan iaf!) och då är det en tjej som frågar fröken om man verkligen får ha mobiltelefon i skolan. Då svarar hon att flickan går ensam till skolan och att hennes mamma ringer för att kolla så att hon kommit fram.

Är det ok?
Varför inte lyfta på sitt feta arsle och följa med dottern till plugget om hon nu är så orolig att hon måste ringa och kontrollera att det gått bra???

Vad skulle hon göra om hon inte kommit fram då?
Om hon antingen blivit påkörd på vägen eller om någon hemsk människa råkat korsa hennes väg till skolan....?

Inte mycket hon skulle kunna göra med mobilen då i alla fall....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0