Schlagern

Rätt låt vann.....väl?

Helt ok låt vann iaf!

Kände mig rätt lugn före eftersom det var så många bra låtar med.

Tyckte vem som helst av Anna Bergendahl, Salem Al Fakir, Darin, Timoteij och Eric Saade kunde vinna.
Alla hade kunnat skickats till Oslo med framgång.

Sen fanns det de som var helt ok men som inte hade något med segern att göra:
Andreas Johnson, Jessica Andersson & Peter Jöback.

Sen de som inte hade i finalen att göra ens:
Ola & Pernilla Wahlgren.


Favoriten var ändå Salem Al Fakir.
Oerhört skicklig artist som skrivit både text och musik själv, till skillnad från de andra.

Att Björn Gustafsson dök upp vid flygeln var ju en jäkla överraskning eftersom jag inte läst om det innan.

Såg en rubrik i tidningen om att han skulle vara med under kvällen, men jag trodde det handlade om pausunderhållning. Sen hann jag inte läsa tidningen innan, så jag hade ingen aning om att han skulle komma in i Salems låt.

Men nu vann alltså Anna Bergendahl och det kan nog gå bra för henne!
Även fast låten var på gränsen till tjatig på sina håll och att Selma tyckte att hon lät som en tupp...



Hade bror med familj på besök här igår till Melodifestivalen.
Åt tacos, kladdkaka och chips. Magen blev rätt fylld!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0