Den där Markus Larsson...

...på Aftonbladet. Vad är det för en pajas!?


(klicka på bilden för att komma till sidan)


Hoffmaestros nya skiva fick inget vidare bra betyg i Aftonbladet.
Men det var hellre ingen bra recension!

Det är så uppenbart att den där Markus har något emot gruppen så det blir det ju knappast en objektiv recension!

Det handlar inte om att jag surar för att de inte tycker som mig, att jag kräver att de ska gilla gruppen och låtarna bara för att jag gör det. Men man kanske inte ska recensera en skiva om man avskyr gruppen?

Som om jag skulle recensera hårdrock i en tidning......eller dansband..

Den enda uppmärksamheten Hoffmaestro har fått i Aftonbladet, vad jag vet, har varit två negativa artiklar:

* När de spelade på Peace&Love förra sommaren och flera folk i publiken svimmade. När man läste lite mer om spelningen på andra sidor verkade det mer handla om för mycket alkohol och för lite vatten än trängseln framför scenen.

* Spelningen på Grönan förra månaden. Det var "kaos" utanför entrén eftersom alla inte kom in. Istället för att rikta in sig på att de faktist fyllde Gröna Lund (& verkar ha gjort en grym spelning) så fick de 3000-4000 st utanför snyfta ut fritt i tidningen..

Inte ett ord om de 15 000 som var på rätt sida grindarna eller att det måste krävas ett väldigt stort band för att ha så många fans båda sidorna om grinden......


Han skriver:

"I stället för att fokusera på en, två eller tre genrer som de verkligen behärskar väljer de att vara urskillningslöst mediokra eller direkt usla på precis allt."

Det sista håller jag såklart inte med om men att de spelar så många olika stilar....det är ju det som är så bra med dem! Skulle de bara spela lugna låtar så skulle man tröttna och somna....att bara spela röj-låtar skulle inte heller funka. Man måste ju hämta andan också!

Nej, den där Markus får nog fortsätta recensera tex Nickelback, Takida eller någon idol-artist där allting låter likadant och där han kan gå på en spelning och stå helt still bland en gles publik utan att riskera sina nyputsade skor....



Skivan har jag fortfarande inte fått, bör komma i morgon. Men har hört de flesta låtarna redan, live eller på nätet.

Här är en av de lugnare, Memories in blue:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0