Svenskt!

Svenska serier och filmer, det finns väl inget bättre? :)

Denna lediga dag tillbringas i soffan och den gamla serien Goltuppen från 1991.



Torsten Flinch, innan han blev....sliten...eller vad man ska kalla det, som hämndlysten kåkfarare & Johan Rabeus som knarklangare bla.

Signaturmelodin påminner om den till Hassel-filmerna, som jag också sett ganska nyligen. 

I en scen dök Svenne, mormors bror, upp. Han jobbar (har jobbat?) som statist och har varit med i en hel del filmer och serier.

 

Gillar mest de lite äldre svenska serierna från 80-talet och början på 90-talet, då man växte upp.
Men har även nyligen sett nyare serier också, som Höök och Irene Huss-filmerna.


Serier som ligger på "kö" nu är bl a Xerxes (1988), Smash (1989), Den svarta cikeln (1990), Silvermannen (1996) & filmerna med "Jarnebring" (bla Mannen från Mallorca & I lagens namn).

   

Här finns en svt-sida med tips på gamla serier och filmer man kan se.


På tal om Torsten Flinck så kommer jag föresten aldrig glömma när han var in på Hemköp när jag jobbade där, 02-03 tror jag. Påverkad av någonting, ganska högljudd och ena foten i gips, blir han skjutsad runt i butiken i en kundvagn. Han stannade bla till vid hyllan med hårprodukter och smetade in det korta håret han hade med en massa gelé. Jag och Roffe stod i varsin kassa, mitt emot varandra, och visste inte riktigt vad vi skulle göra....

Annars så sprang det ju en hel del alkisar i butiken, pantade burkar, köpte folköl och cigg.....men den som var värst av dem alla under mina 2 år var Torsten Flinck!

Nu ska jag fortsätta kolla.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0