Tracks

Tråkigt att Trackslistan lades ner!

Vilka minnen man har till den...när man satt där med bandspelaren och satte på rec så fort en bra låt kom. Så man kunde få ihop till ett riktigt bra blandband.

Man hann oftast inte trycka på stop i tid, innan Kaj Kindvall kom in och började prata igen, så då fick man spola tillbaka en bit innan det var dags för nästa låt.

Den där oerhört spännande melodin som spelades upp innan veckans förstaplats presenterades. Ibland hade man dock redan räknat ut vilken låt som väntade.

Veckans bubblare, där man ibland hörde nya låtar för första gången.


Men nu finns den alltså inte kvar längre...

Istället finns Digilistan. Men det är inte riktigt samma sak. Där är det inte bara nya låtar som är med, utan även gamla som kan ha varit med i någon reklam eller tv-program och som folk helt plötsligt laddat ner.

Sen har vi ju den här Svensktoppen.....
Har skrivit om den förut och jag förstår mig fortfarande inte på den!

Här har vi senaste listan:



Där finns alltså en låt som legat 183 veckor på listan.
3 ½ år!!!

Musik brukar man ju annars kunna tröttna på efter en stund. Men det sitter alltså tillräckligt mycket folk där ute och röstar för att den låten ska bli komma med på listan vecka efter vecka i snart 4 år!


Nej, det var bättre på Trackslistans tid.....

Kommentarer
Postat av: Heidi

Fick precis hem en inbjudan att vara med och rösta på svensktoppen!! I fyra veckor får jag tydligen vara med i juryn och rösta. Jag som aldrig lyssnar på svensktoppen.

2011-03-19 @ 20:26:51
Postat av: Erik

Rösta på utmanarna då, bara för att få in något nytt!!



Men vad har du gjort för att förtjäna dessa "röstkort"??? Fyllt 35? :)

2011-03-20 @ 02:44:31
Postat av: Heidi

Jo, min plan är att absolut inte rösta på det som legat där så länge..

Vet inte alls varför jag fått äran. Och 35 har jag inte blivit än. :)

2011-03-21 @ 15:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0