Påsken

Påskhelgen var riktigt trevlig trots jobb lördag-söndag.

I torsdags kväll tog jag tåget till Emma och sov över där. Vi gick upp rätt tidigt, tog oss ut i det fina vädret och åt en glass. Besökte hennes syster, spelade lite spel, sen åkte vi tillbaka till Västerås.

Plockade tussilago (för att visa att våren är här!) och besökte mor och far. Hem till mig, sen ut och tog en kvällspromenad. Tyvärr så var det inte lika skönt att gå som det brukar när det är fint väder.....inte så skönt med ett ont knä nämligen... :/

Upp och jobba på lördagen....gick bra.
Sen så gjorde Emmas pappa den stora tjänsten att komma och hämta mig efter jobbet eftersom det var påskmiddag där sen på kvällen. Riktigt trevligt!
Åt och drack snaps....spelade spel och sjöng singstar (som jag aldrig gillat) men det gick bra! eller bra och bra...beror på vad man jämför med...

Kvällen blev sen! Somnade vid halvfyra ungefär....sen upp vid åtta, skjuts hem av Emma, en snabb raggardusch och sen cykeln till jobbet. Inte helt klar i skallen!
Genomled 5 timmar på jobbet innan det var dags att ta sig hem igen.

En kebab med bröd från Ibbes och lite fotboll på tv, sen slocknade jag på soffan.....

Igår var både jag och Emma lediga igen. Hämtade Selma hos Elin (som var på strålande humör!) sen åkte vi till mina föräldrar på nästa påskmiddag. Blev fisk och potatis. En personlig favorit faktist! ;)




Farmor/Mormor får hjälp med pusslet av Ebba och Moa



Selma rycker också in



Ebba har tröttnat och Selma ser inte jättesugen ut....



Farmor/Mormor får avsluta själv!

Stod 3-6 år på kartongen, men det tog bara ett halvår innan pusslar till slut blev färdigt! ;)




Kidsen rörde sig mot datorn istället......dagens ungdom!!





   
Emma i Köping. där vi sen grillade, vi på promenad i V-ås,
   


Moa med min en gammal mössa, Ebba med samma mössa, Ebba med ett tak från ett smurfhus på huvudet och sen jag då....

Kommentarer
Postat av: Elin

Inte så konstigt, du tänker ju med arslet....

Du vet vad jag tycker om "big happy family" och OVÄNTAT besök precis när jag har kommit hem får

rn en resa och håller på och flyttpackar...Vad hade du förväntat dig? spelar ingen roll vem du hade dragit med.. men du är ju karl..

2009-04-16 @ 00:27:21
Postat av: Jag igen...

föresten...seriöst... Singstar??? Spela spel??? Plocka tussilago och promenera??? Fanimej vad du börjar bli fjösig... ;)

2009-04-16 @ 00:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0