11 september

8 år sedan planen kraschade in i WTC (& jag jobbade min första dag på Hemköp) och 6 år sedan Anna Lindh dog.
 

För mig betydde denna dag att jag skulle hälsa på Dr.Polawski på Ortopeden.
Tog inte lång tid innan han konstaterade att jag hade en skada på främre korsbandet.
Det kändes tydligen när han höll i benet och drog knät fram och tillbaka.

Antingen kunde man operera. Det fanns inget som hette att "laga korsbandet" utan då tar de senor från ett annat ställe i benet och bygger ett nytt korsband. Sen skulle man få hoppa på kryckor i några veckor och det skulle ta månader innan man var återställd.

Men om jag ville operera mig berodde tydligen på om jag besvärades av det. Skulle jag gå vidare som det är nu så skulle det dock förr eller senare bli skador på andra saker, som tex menisken, i knät.
Lät ju sådär.....

Så jag satte upp mig på en väntelista för operation. Kunde ta några månader...

Även om man opererar så skulle knät aldrig bli sig likt.....kändes inge kul att höra direkt.


Känns lite deppigt just nu.... Är ledig hela dagen men vet inte vad jag ska hitta på. :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0