VM 90

Fotbolls-VM i Italien 1990 är väldigt speciellt för mig.

Mitt första mästerskap efter att jag "upptäckt" fotbollen.

Hade ett samlaralbum och samlade bilder. Hela den sommaren handlade det om att få ihop 3,50 kr så att man kunde köpa sig ett nytt paket med bilder.
5 eller 6 bilder i varje paket.

Maradona och Marco Van Basten var de stora stjärnorna. Minns när jag hade köpt ett paket bilder på gamla Ica Grytan och fick Van Basten. Trodde inte det var sant!! :)

Det där albumet åker fortfarande fram då och då för att kolla upp någon spelare eller bara minnas tillbaka.

Det stod fakta om varje spelare, när de var födda och hur långa de var.
Jag var rätt intresserad av längder ett tag, satt och räknade ut medellängden i varje lag tex. Sveriges medellängd var 184 cm tex.

Även födelseåret var intressant.

Det slog mig i dag att de som var födda 1959 då, vilket var rätt gammalt i mina ögon, faktist var 31 år...

31 år!!! Det är ju vad jag blir idag......lika gammal som gamlingarna i mitt samlaralbum.




4,50 kr kostade det....



1-2, 1-2, 1-2.....


Glenn Hysén var en av 59:orna.

Kommentarer
Postat av: Sara

Härliga minnen! :-)

2011-01-20 @ 20:45:38
Postat av: Erik

Javisst!

När Sverige spelade sin sista match mot Costa Rica var vi på campingen i Västervik :)



Den första mot Brasilien såg jag i husvagnen på parkeringen på Gryta, innan vi stack iväg.



Den andra matchen mot Skottland minns jag dock inte riktigt...



Men man kan ju inte minnas allt! :)

2011-01-20 @ 22:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0