Jobbe

Ja, idag var jag tillbaka på jobbet efter en veckas ledighet/sjukskrivning.

Känner fortfarande av revbenet så jag backar undan för tunga lyft.
Det är en rikigt trevlig syn att se tjejerna på jobbet ta hand om det!!
De som alltid brukar lämna över det till mig annars...

Vi sålde riktigt mycket, vilket var väntat lördagen före julafton.
Kunderna som var inne var på bra humör också....inga direkta idioter inne idag.

Men det finns en typ av människor (bl a....) som jag stör mig på.

De som bara måste låta lite mer än alla andra.....man hör dem så fort de kommer innanför dörren...
De tycker att saker som låter är det roligaste i världen (det finns en hel del julsaker som låter)...
Hittar de nånting som inte passar dem så är de inte sena att totalsåga den saken, högt så att alla i butiken hör det.
De har ofta några kilo för mycket på kroppen.....sommartid så kan man 11 ggr av 10 skåda ett par färgglada foppatofflor på deras fötter och en tatuering på armen som förlorat färgen för länge sen....vintertid så är ett par nedtrampade snowjoggers ingen högoddsare....barn har de fler än vad de kan ta hand om och dem låter så klart lika mycket dem men inte lika mycket som deras föräldrar när de skäller på barnen gång på gång...
Ett annat kännetecken är den blandade doften av cigg och svett man känner på några meters avstånd.

Just såna människor har jag lite svårt för....

Men det var bara några få såna inne idag. De flesta var glada och inte så stressade som folk brukar vara före jul. Men de kommer väl också......23/12 fem minuter före stängning, då står det garanterat någon galning och hoppar framför disken för att någon vara inte finns i just vårat sortiment eller att kön är mer än en person. Brukar aldrig slå fel.

Men det är bara att ta dem med ett leende....

Kommentarer
Postat av: Ann

Eller när det kommer en Viktig Person.

Hade dem på IKEA när jag satt i kassan där. Damerna flöjtandes och riktigt färggranna med hakan i vädret, männen med bistra miner och seglarjacka eller överrock. Samtliga mer högljudda än vanligt folk, och HIMLA mycket mer pretentiösa och krävande. Tyvärr inte lika trevliga.

Kom gärna tio min innan stängning, utan koll på vad de vill ha, vad det heter eller hur det ser ut, och priset är alltid fel (fast de ser ut att ha råd att betala), men specialbehandling ska man ju ha. Och får. Tills de är sist på bygget.

Det slutade ofta med de inte handlade i alla fall, eftersom de upptäckte att de var i fel butik, eller ville ha en färg som inte fanns.



Om det är något jag tagit med mig från åren i kassan där, så är det hur man snabbt läser av folk, och hur viktigt det är att vara trevlig och flexibel mot folk om man ska få det man vill.

- Och så fick jag en himla massa fördomar bekräftade! :D

2009-01-20 @ 03:21:10
URL: http://annser.blogspot.com/
Postat av: Erik

Låter mer som Stockholmsfolk! ;)

Men visst finns det såna också.

Flexibel får man vara absolut....men känner sig nästan lite scitzofren till slut när man "varit" så många olika personer på en och samma dag :)

Men det är man rätt bra på nu...och det är ju faktist rätt roligt. Varierande iaf! :)

2009-01-20 @ 19:06:22
URL: http://erikspeaking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0