Reklamationer

De är ju aldrig roliga.
Men man vet att de alltid kommer att finnas där, hur bra kvaliteén än blir så kommer det alltid att vara nånting nångång som är trasigt.

Sen reagerar ju folk olika när de stöter på problem.

En del kommer in och skriker, hoppar och är så upp i varv så orden nästan kommer ut i fel ordning....

Men tack och lov finns det folk som förstår att det kan bli fel och därmed förklarar sitt problem i lugn och ro.....
De får ju oftast den bästa hjälpen eftersom man då själv kan få tänka i lugn och ro hur man ska lösa problemet istället för när någon står bredvid och gapar.

Reservdelar beställer vi oftast och då kan man få vänta i ungefär en vecka.....tråkigt för dem som ska få besök just dagen efter, vilket de flesta säger....."Men jag ska ju ha kalas i kväll, det kommer 30 pers".

Då kanske man skulle ha tänkt på det tidigare?

En farbror har fått vänta på delar till sin byrå i flera veckor nu pga olika problem....honom börjar jag tycka lite synd om.
Han är iaf schysst och trevlig.  Det är i såna fall man kan kan börja fundera på om man ska ge honom någon kompensation.  Även fast det lät som att han hade bidragit ganska bra själv till felen i sin möber..
I fallen med gaphalsarna är det inget snack.....de ska inte ha ett piss!

En farbror ringde för han ville komma och lämna tillbaka sin hylla eftersom den "inte gick att få ihop".
Han hade inte hittat något riktigt fel heller....inget som var trasigt utan de sista skruvarna gick inte att få i.....och han hade minsann monterat möbler från Ikea så han visste vad det handlade om.

Hur säger man till en sådan att det förmodligen är han själv som inte kan montera och inte möblerna det är fel på?
Jag gjorde ett försök iaf och han skulle prova vidare.

När folk säger att de till och med haft en snickare där som försökt montera så vet man att det förmodligen är helt fel gjort!
De sk snickarna har hittils varit de som varit sämst på att montera.....tror de tänker lite fel.
Vill göra sakerna på sitt sätt, vilket man inte ska....utan följa ritningarna!

En annan tyckte det var förskräckligt att ungens säng hade spruckit på sidan och ville lämna tillbaka alltihopa....
Efter en liten pratstund så kommer det fram till att han tycker att sängen ska hålla för barnet att hoppa i......det var inte en resårbotten med fjärdrar utan en lamellbotten och skummadrass.....
Förklarade lite snällt för han att problemet inte ligger i kvalitén på möblerna utan uppfostran av barnen.

Beställde en ny del till sängen och förklarade för han vad man har en säng till.


Tvättstugan nästa!


Kommentarer
Postat av: Grannen

Reklamationer!!

Välkommen till mitt jobb för att se idioter på högnivå!

vet vad du latar om.

man borde skriva en bok om puckona!

2008-10-02 @ 22:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0