Födelsedag

Ja, idag var det min dag!

Gick och handlade med Selma efter dagiset igår, mest för att köpa något till Ulrika som vi skulle till senare på eftermiddagen. Men så frågade jag om inte Selma skulle köpa något till mig, en liten godisbit tex. Så hon kunde komma och sjunga för mig på morgonen och ge mig paketet.

Om hon inte ville sjunga "ja må han leva" så kunde hon ju alltid sjunga "Pocki-face" (Poker face med Lady GaGa). Eftersom hon brukar sjunga på den.

Hon hittade i alla fall på ett 3-pack kinderägg, som hon köpte till mig och slog in helt själv när vi kom hem.
Sen så gömde hon paketet i en låda i skänken i vardagsrummet. Medans jag "blundade" förstås.

Innan vi skulle sova så var hon dit och tittade litegrann om den låg kvar, så då passade jag på att fråga vad det var hon tittade efter och då sa hon snabbt "Ingenting!" och såg oskyldig ut....

Var rätt trött i morse och låg och snoozade rätt länge....men sen så viskade jag till en lika trött Selma att hon kunde gå och hämta paketet. "Är det dags!?" säger hon och flyger upp snabbare än jag någonsin sett henne.

Jag lade mig med andra sidan till och låtsades sova. Sen så kom hon in och kastade paketet rakt på mig. Det där med att sjunga och ge paketet fint gick inte så bra....men jag fick det iaf!

Selma ville ha choklad på en gång men jag tyckte vi kunde äta frukost först.

På jobbet så var jag tvungen att berätta att jag fyllde år....så att någon....möjligtvis....skulle kläcka ur sig att "Erik, du kan ju sluta tidigare du som fyller år! Så att du kan hämta din dotter på dagis, din barnvecka. Du har ju ställt upp för mig när jag mådde dåligt". Men det blev inte riktigt så....jag fick slava fram till 18.15....

Mamma kom iaf förbi med tulpaner strax före stängning. Tack!



Selma var kvar hos Elin sen iaf....så jag kunde träna innebandy och bli ännu tröttare. Det var min födelsedag det.

Men på lördag tänkte jag ha lite kalas. Först med släkten på eftermiddagen, sen kanske bjuda över lite kompisar och ta några öl på kvällen. Det blir nog bra det. Har inte kommit så mycket längre i planeringarna men det är ju flera dagar kvar.



29 år alltså....hmm....
När jag var liten och samlade fotbollsbilder till VM 1990 kunde jag åldern och längden på nästan alla. De som var 29 år då var födda 1961. Det var de lite äldre rutinerade killarna som Matthäus, Zubizarreta, Valderrama och Peter Beardsley. Maradona var även han 29 år när VM spelades.

Nu är JAG 29 år helt plötsligt.....skumt!

Kommentarer
Postat av: Ann

Vilken gullunge hon är! :)

2009-01-31 @ 22:31:09
URL: http://www.flickr.com/photos/anek70/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0