Konserten

Gårdagen var grym!
Vi var lite sena ute så vi kom precis till sista låten med Ceasars. Punkrocker.
Sen dröjde det väl 20-25 minuter innan Oasis klev på iofs.

När de körde igång så satt Tobias och jag där som två pojkar som tittade på porrfilm (inte för att jag har gjort det!),  koncentrerade med blicken rakt fram, njutandes utan att prata eller röra vid varandra varandra....

De körde förstås igång med det snart 10 år gamla introt Fuckin' in the bushes och sedan direkt efter Rock n roll star.
Fartfyllt inledning, stolarna vi satt i skadade!

 
Inledningen från min kamera.


Det såg inte riktigt ut att vara fullsatt, fanns nog ett par platser över. Vi satt rakt bakom scenen och såg väl helt ok.
Spelningen kändes bättre än den jag var på förra gången. Nu var det lite mer saker runtikring scenen också, vilket kan behövas eftersom de mest bara står rakt upp och ner och sjunger. Det var en hel del ljuseffekter och 4 stora videoskärmar bakom scenen. Lyla var låt nr.2 och den var det också bra drag i, en av de bästa under kvällen tillsammans med Morning Glory.

 
The Masterplan - Vackert!


Men den absolut bästa låten för kvällen var väl ändå Don't look back in anger med allsången mot slutet, då Noel låtar publiken sjunga själva för att sedan avsluta själv. Tyvärr fick jag inte med hela, utan bara en del av publiksången.


Don't look back in anger



De avslutade med I'm the walrus, varför vet jag inte. Det var inte en av de bättre låtarna på B-sidsskivan, men de gillar väl själva att spela den live.

Efteråt var det bara att tränga sig ner i T-banan med alla andra. För att ta sig till bilen i Sundbyberg, där vi ställt den, och sedan påbörja vägen hem.

Tidningarna idag ger säkert inte många plus för spelningen, men det känns som det gör detsamma....de som gillar Oasis kan inte vara annat än nöjda med gårdagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0