Städa

Denna lediga dag har jag roat mig med att rensa lite i klädlådorna.
Började med lådan där jag förvarar t-shirts.
Där hade det nämligen börjat bli trångt om plats och jag var tvungen att göra något åt det.

De kunde snabbt delas upp i 3 olika kategorier:

1. De nya fräscha som kommer att användas i fortsättningen också. Ohotade.

2. Används sällan eller aldrig. Men ändå gamla trotjänare som det är svårt att göra sig av med. Många gamla favoriter.

3. De som är redo för soptippen.


Den första kategorin var ganska lätt att samla ihop till. Dessa blir hotade först när det fyllts på med ännu nyare och ännu fräschare t-shirts. De blev dock inte så många som jag trodde. Berget med värdelösa t-shirts längst ner var alltså större än jag trodde.

Dessa t-shirts i kategori 3 var nästan lika enkla att plocka ut. Vissa av dem hade knappt sett dagsljus på flera år och viftade med vit flagg så fort jag kom ner till dem. Nästan så de kröp ut själva och hoppade ner i soppåsen.

Tvåorna däremot....där hade vi många som jag fortfarande kan ha, bara det att jag aldrig använder dem. För bra för att kasta men för långt ner på rangordningen för att tillhöra ettorna. Det fanns även en del t-shirts med tryck som användes med framgång för 5-10 år sedan men med tiden snurrat lite väl många varv i tvättmaskinen och inte riktigt sitter som de ska länge. Jag kunde bara inte slänga dessa! Så nu ligger de istället i en hög bredvid byrån, så får framtiden utvisa vad som händer med dessa.


Två av tvåorna

 
Ettorna resp. treorna



I kalsonglådan (Boxershorts kanske det heter) rådde det samma problem som i t-shirtslådan, trångt om utrymme. Där placerade sig följande i kategori nr.2:




Det var skrämmande många i kategori nr.1. Måste nog gå igenom en gång till och höja kraven lite för fortsatt plats i lådan!

Kommentarer
Postat av: Elin

hahaha.... känner väldigt väl igen både kalsongerna och stora t-shirtbilden...kanske dags å kasera ? har du kvar glasströjan? Om du vill kan du få min Poweruser...den ligger utfläkt nere i källaren... typ oanvänd.... ;)

2009-06-19 @ 22:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0