Helgen

Har varit en trevlig helg!

I fredags så var det ju fullt upp hela dagen. Åkte hem till brorsan och såg på Idol sen skjutsade Emma ner oss på stan. Fick stå och köa med alla 18-åringar utanför Silk innan vi kom in. Vi var 10 år för gamla, annars var det inge fel på stället.

Fick lyssna på en hel Hoffmaestro-konsert nykter (eller, två öl tog vi i väntan på att de skulle spela), vilket var lite annorlunda. Det var väldigt varmt när de började spela! Blir väl så när alla står och hoppar framför scenen. Så då är det väl inte så konstigt att man varit genomblöt de tidigare gångerna!

 

Gick direkt efter konserten. Hann precis med bussen utanför Punkt. Men hann dock inte långt innan det small till och vi blev ståendes. Var tydligen någon som kastat sten på framrutan, så vi fick byta buss efter en stund.




Igår blev det att stressa vidare. Skulle ha lite kalas här hemma för Selma och hade sagt kl.12 eftersom Emma började jobba 14.15. Men vi var lite sega upp upp från sängen sen var det en del att fixa. Tårta tex. Åkte iväg för att hämta Selma strax före 11.30. Men det gick bra!

Efter att alla hade gått så var jag hur trött som helst. Selma ville förstås spela sitt nya playstationspel som hon fått. Men jag var tvungen att säga åt henne att vänta med det. Senare på eftermiddagen kom mamma över. Då hade jag piggnat till lite och Selma spelade medans vi fikade.

Var tvungen att busa lite med mamma....har ett litet videoklipp på mobilbloggen där jag skrämmer henne lite.

När mamma hade gått så låg jag och Selma i hennes säng och kollade på America's Funniest Home Videos sen så kollade vi även på lite youtube-klipp på min dator från Talang. Det tycker hon är kul, jag med! :)

  


Idag så lämnade vi Selma till Elin eftersom hon (& morfar) ordnat barnkalas på Busborgen. Hon hade haft det jättekul! Själva så åkte vi till Munktorp och hälsade på. Lånade Emmas pappas en vit kostym. Så nu har jag kläder till Jysk-festen nästa helg, där det ska vara Miami Vice-tema.

Sen när vi kom hem därifrån så var det dags för Emma att jobba och för mig att bänka mig framför fotbollen.

Liverpool FC - Manchester United 2 - 0 ! ! !

Alltid lika skönt att slå dem!
Owen kom in, buades ut kraftigt och lyckades inte med så mycket. (Tack Carragher!)
Nemanja Vidic blev dessutom utvisad för tredje matchen i rad mot Liverpool.


I morgon får jag ställa klockan.... Ska åka med Lars från den andra butiken till Borlänge för Logistikutbildning. Trots sjukskrivningen. Men kroppen får väl vila. Hoppas jag!

Dags att lägga sig i sängen då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0