Toffifee

Man har så kul med Toffifee.....eller?



Efter att ha sett reklamen med denna överlyckliga familj igår så bestämde sig Emma och jag för att gå till närmaste affär för att inhandla en förpackning med dessa glädjespridare.

Glada och förväntansfulla gick vi raskt hem och placerade asken på soffbordet medans vi tände några ljus, tog fram två stora glas med blandsaft och sedan kröp vi ner under en stor härlig pläd i soffan.

Vi körde "Sten, sax, påse" om vem som skulle öppna denna magiska ask och ta den första godisen, Emma blev den lyckliga.

Märkte på henne att ingenting hände. Så jag tog mig snabbt en tugga själv också, av denna lilla godbit.

Smaken? Sådär. Kul? Nej.

Vi fortsatte att stoppa i oss godis efter godis i tystnad.

Till slut var asken tom.

Tittade till på Emma. Inga glada miner.

Försökte mig på ett litet nervöst skratt.
Men ingen reaktion. Kände mig bara dum.

Sen var jag tvungen att lägga benen på ryggen och ge mig av mot dass.
En halv ask Toffifee började kännas ordentligt där nere.
Erik var nere för räkning.

När jag var klar efter en halvtimma så var stearinljusen utblåsta och Emma hade gått och lagt sig.

Jag lade mig bredvid och vi höll om varandra i denna svåra stund.

Vi kom fram till att vi aldrig haft en tråkigare kväll tillsammans.






Man har så kul med Toffifee?
Vilket skämt!



Nästa gång vi ska köpa något roligt så kan det bli Mamba.
Tittade bara på denna glada unga man:


Han verkar ju aldrig ha haft en roligare stund i hela sitt liv!

Kommentarer
Postat av: Syster

Ni är roliga ni!

2009-09-19 @ 20:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0