Bertil

Ägnar en tanke idag åt Bertil, min gamla granne,
som gick bort för ett tag sedan. :(

Såg dödsannonsen i förra veckan, men visste först inte om det var han.
Men kollade upp det igår och så var det.



Han var alltid så glad och vänlig!!

Minns att han hjälpte mig upp med sofforna som jag fick hemlevererade för 5 år sedan.
Fraktkillen vägrade, så de blev ståendes nere i det trånga  trapphuset.

Men sen så kom Bertil, räddaren i nöden, och hjälpte mig upp med dem.
Tänkte inte först på hans ålder, men när han sa att han var 70 år så gick det upp för mig att det var bra strongt av honom att baxa upp två soffor tillsammans med mig till min lägenhet!

Sen efter att jag flyttade så har han alltid hälsat och frågat hur det är med Selma och hur många år hon blivit och så.
En riktigt go farbror!!!

Vila i frid, Bertil! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0