Schlagerkväll med Selma

Har kollat på melodifestivalen med Selma nu ikväll.

Förra lördagen satt jag och Emma och betygsatte låtarna efteråt. Men denna gång fick vi jämföra poäng via sms eftersom hon satt på ett hotellrum i Örebro och kollade tillsammans med sina systrar.


Rätt låtar vann iaf!

Jo, visst var det väl rätt låtar som gick vidare:

Andreas Johnsson - Kanske ingen vinnarlåt totalt men ändå given att gå vidare.

Eric Saade - En till såndär låt som blev mycket bättre andra gången man hörde den. Då kände jag t.o.m att det kunde vara en låt att skicka vidare till Oslo. Ung snygg kille med skickliga dansare vid sin sida (till skillnad mot Olas oorganiserade bensprattel).


Men sen då, Pauline till andra chansen. Henne trodde varken jag eller Emma på.

Andra chansen som för övrigt är ett rätt värdelöst moment, de vinner ju ändå aldrig!

Kalle Moreaus var en överraskning för mig. Ingen vinnare och inget att skicka vidare men ändå en bra låt. Välförtjänt till andra chansen!

Själv hade jag tippat den sista låten, Hanna Lindblad, som en av de första fyra. Den var det ju lite fart i!
Selma gillade också den låten. Även fast hon frågade rätt snabbt varför hon hade baddräkt på sig..
Men så kom hon på att hon förmodligen ville vara som Lady Gaga (en Selma-favorit).

Emma tippade på Highlights and MiSt, istället för Pauline, och dem var det väl inte heller nåt fel på.

Dogge och Anna-Maria Espinosa gick ju inte vidare och skulle inte göra det heller. De fick sämst poäng av både mig och Emma.


4 manliga soloartister till final så här långt alltså. Är det något det kan gnällas om i morgondagens tidningar månn tro??
Krav på könskvotering till finalen nästa år?

I de två återstående deltävlingarna är Darin (3:e) och Peter Jöback (4:e) med, vilka känns som stora favoriter, så det kanske inte blir så mycket tjejer i final då?

Känns som det kvittar....det är ju ändå låtarna som tävlar.



Är ingen van tittare av skidskytte för övrigt men tänkte jag skulle kolla nu ikväll då det var premiär.

Vips, medans jag skrev, så var det redan över och svenskorna har kommit en bra bit ner på resultatlistan......det var det det....

Nu blir det Dum & Dummare istället, den får man aldrig nog av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0