Späck

Igår var vi på bio i Stockholm.

Gick tidigare från jobbet och fick skjuts ner av mor till centralen.
Tror Emma var lite stressad, men vi hann stå på perrongen och vänta ett tag...
Alltså var vi i god tid enligt mig! :)

Tunnelbana till Stadion och kort prommenad till Scandic Park, vid Humlegården.
Packade upp sen gav vi oss ut på jakt efter mat att få i oss lite snabbt.

Hittade ett ställe i närheten. Blev lasagne resp. foccacia.

Han som fixade maten frågade om vi skulle ut och äta i parken.
Borde ha svarat ja, så hade det lilla samtalet varit över där.
Men jag sa att vi skulle tillbaka till hotellet. Han frågade om vi skulle på konsert men icke, vi skulle ju på en förhandsvisning av Kommissarie Späck...
 
Kom in på konserten igen och jag sade (samtidigt som hans mobil ringde) att det var i morgon som ZZ-top spelade. Han såg osäker ut men sade något vänligt som "Jaså, det är i morgon det".

Sen tror jag det var Emma som rättade mig med att säga att det var ju faktist AC/DC som spelade.
Då skulle jag försöka reparera mitt misstag....så jag vräker ur mig:

"Ja, det var ju i alla fall något med Z i!"

Vet inte vad han tänkte om oss som åkte från Västerås för att gå på bio och bo på hotell och sen inte kan skilja på ZZ-top och AC/DC....men men... Det var gott med mat iaf!


När vi efter maten gick mot bion så var det kö utanför. Men gick rätt snabbt när de väl öppnade dörrarna.
Hade frågat före om jag skulle få någon biljett men det skulle finnas en lista innanför dörrarna med mitt namn på.

Väl där så ser jag när hon började bläddra på S.....ingen Sahlin....inte i närheten...

Det sista jag ville göra där, mitt i folkmassan, var att ropa ut att jag vunnit en tävling på nätet.....

Innan jag hann bli orolig så sa hon att det förmodligen inte skulle bli fullt ändå, så vi skulle få plats iaf.
Sen frågade hon om vilket mer namn det var bokat i, eftersom vi var två. Men då var jag tvungen att berätta som det var att jag hade ju vunnit biljetter och då hängde hon med på en gång!
"Jaså, är det du. Det är jag som är Cecilia, som har mailat med dig!"

Hur skulle jag veta det!? Hon sa ju att jag skulle finnas med på en lista.....sen borde ju hon ha kommit ihåg mitt namn kanske... Men det gick ju bra till slut!

Det var en stor salong med gott om plats. Kunde i stort sett ha valt vilka platser som helst men vi (jag!) hamnade bredvid en kille i tungviktklassen med världens största popcorn-bytta som han smaskade i sig så högt att det ett tag kändes som att han hånglade med mitt öra!

Det var väl rätt många i publiken som påminde om min kära stolsgranne.
Hade väntat mig nåt annat på en förhandsvisning/premiär.
Men tydligen så var det Discshop som höll i förhandsvisningen, så det verkade som att det bara var folk som beställt en massa filmer därifrån som var bjudna. Plus den person som hade hittat på ett halvdåligt rim om varför han skulle få gå och se filmen dårå.....

Filmen var kul! Lite som en svensk Nakna Pistolen.
Det var väl en del förutsägbara skämt och så men jag tyckte den var kul.
Alla filmer kan inte vara allvarliga! :)

Efteråt så gick vi tillbaka till hotellet. Drack lite god dricka sen kollade vi även på fotboll (Vitryssland-Sverige) på teven, efter att Emma tjatat en längre stund om att hon ville se......

Sen gick vi ut för att ta nån öl. Efter lite virrande på Östermalm och i Gamla stan så hamnade vi till slut på en pub på Söder. Blev en öl till på ett annat ställe, där det var lite mer folk, innan vi drog oss tillbaka igen.

Då var det krångel med tunnelbanorna, någon var avstängd, den sista som gick, gick från fel ställe, felmärkt...
Så det blev en prommenad tillbaka! Jag var rätt stolt över att hitta tillbaka på en gång, första försöket liksom.
Tyvärr var väl inte Emmas fötter i riktigt skick för en långprommenad.... :/

Skön sömn och hotellfrukost, sen tog vi oss hem idag, så att Emma var redo att börja jobba kl.13.45. 
Lite synd att vi inte var lediga samma dag så vi kunde haft en heldag i Stockholm men vi fick nöja oss med två halvdagar, funkade det också!


  

Kommentarer
Postat av: Sara

Du är rolig du!! :-)

2010-06-04 @ 20:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0