100%
Har något på jobbet som kallas provköp.
Det kan vara vem som helst som kommer och handlar och sedan betygsätter oss efter köpet.
Får de en hälsning när de kommer in?
Får de hjälp inom 3 min?
Ställer vi rätt frågor?
Bland annat...
Sedan får man poäng, 0-100.
Jag kan inte minnas att vi har fått 100 poäng någon gång.
För två provköp sen fick vi 0 poäng....
Det känns som att allt handlar om det där J&%#&A provköpen!!!!
Spelar ingen roll om man springer runt och är trevlig och gör sitt yttersta hela tiden, missar man en kund och det är "fel" kund så får man dåliga poäng....som skrivs ut på ett papper och sätts upp på väggen....sedan får alla stå till svars efteråt.
Vilket kan kännas väldigt orättvist ibland.
Själv har jag haft oturen att inte ha haft provköp på väldigt länge.
De har oftast kommit på onsdagar, precis den tiden jag varit ute på lagret och tagit emot varor.
Därför har det varit extra frustrerande när vi fått dåliga resultat....att man inte kunnat vara där för att hjälpa till.
Men i tisdags var det dags. Då klev jag fram och smackade in ett 100 procentigt provköp!!
Det var, i ärlighetens namn, inte överraskande.....men jäkligt skönt att få det på papper!! Såna som skickas vidare och syns för alla som bör se det..
I betyget så bedöms vi med glada eller arga gubbar och ev små kommentarer.
Det var glada gubbar rakt igenom och det stod även att det var en "mycket trevlig kille" till säljare. Vi fick även beröm för att vi lyckades ta hand om alla kunder i butiken trots att vi bara var två säljare.
Känns bra.
Jobbandet fortsätter i morgon.
Det kan vara vem som helst som kommer och handlar och sedan betygsätter oss efter köpet.
Får de en hälsning när de kommer in?
Får de hjälp inom 3 min?
Ställer vi rätt frågor?
Bland annat...
Sedan får man poäng, 0-100.
Jag kan inte minnas att vi har fått 100 poäng någon gång.
För två provköp sen fick vi 0 poäng....
Det känns som att allt handlar om det där J&%#&A provköpen!!!!
Spelar ingen roll om man springer runt och är trevlig och gör sitt yttersta hela tiden, missar man en kund och det är "fel" kund så får man dåliga poäng....som skrivs ut på ett papper och sätts upp på väggen....sedan får alla stå till svars efteråt.
Vilket kan kännas väldigt orättvist ibland.
Själv har jag haft oturen att inte ha haft provköp på väldigt länge.
De har oftast kommit på onsdagar, precis den tiden jag varit ute på lagret och tagit emot varor.
Därför har det varit extra frustrerande när vi fått dåliga resultat....att man inte kunnat vara där för att hjälpa till.
Men i tisdags var det dags. Då klev jag fram och smackade in ett 100 procentigt provköp!!
Det var, i ärlighetens namn, inte överraskande.....men jäkligt skönt att få det på papper!! Såna som skickas vidare och syns för alla som bör se det..
I betyget så bedöms vi med glada eller arga gubbar och ev små kommentarer.
Det var glada gubbar rakt igenom och det stod även att det var en "mycket trevlig kille" till säljare. Vi fick även beröm för att vi lyckades ta hand om alla kunder i butiken trots att vi bara var två säljare.
Känns bra.
Jobbandet fortsätter i morgon.
Kommentarer
Postat av: Sara
Härligt!! :-)
Trackback