Deltävling 2

Ny deltävling, lite sämre låtar...

Programledarna börjar nog bli varma i kläderna för nu gick det bättre.
Smart att försöka skoja bort förra veckans misstag också.

Måste passa på att hylla mellannumret med Peter Stormare som "The Hurricane" också. Han spelar riktigt bra!

Lördagens låtar:


1. Brolle - 7 Days and 7 nights
Tyckte först inte alls om denna låt med Sveriges Elvis. Han rör sig ju som en skogshuggare på scenen! Men efter några lyssningar så blev den åtminstone bättre.

2. Loreen - My heart is refusing me
Kvällens modernaste låt? En av de bättre också. Hon bodde för övrigt på samma gata som mig när jag var liten och gick i min fadderklass.

3. Babsan - Ge mig en Spanjor
En given jumbo på förhand. Men....vafan...den svängde ju! Får skylla det på bristen på andra bra låtar...

4. Elisabeth Anderassen - Vaken i en dröm
Vaken? Nja, höll på att somna. Påminde om en sång hon sjöng för Norge 1994. Men det är just 17 år sen också...

5. Sanna Nielsen - I'm in Love
Sanna är kär och byter gamla snyftlåtar mot en glad låt. Väldigt glad, lite tjatig och med klassiska schlagermoves... Har aldrig riktigt gillat henne.

6. The Moniker - Oh my god!
Först Elvis och nu Beatles... Men vilken glad och härlig låt!

7. Anniele - Elektrisk
Låten var väl egentligen ok men hon hade knappast den stabilaste rösten. En svart kroppsstrumpa med en grön jätteljusmanschett runt halsen gjorde väl inte det hela bättre.... Men hon fick 10 poäng av Selma!

8. Christian Walz - Like Suicide
Sveriges David Beckham. När han sjöng i falsett så lät det ju faktist som Beckham också...
Har svårt att bestämma om den var bra eller inte. Tycker nog falsettsången förstörde en ganska bra låt.



För att betygsätta måste jag nog börja bakifrån, för att avsluta med den som var minst sämst.

Mina placeringar:

8. Elisabeth Andreassen
7. Anniela
6. Christian Walz
5. Sanna Nielsen

4. Babsan
3. Brolle

2. Loreen
1. The Moniker




Ganska lika va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0