RAW

Igår var jag på RAW tillsammans med Emma och hennes föräldrar i Konserthuset.
Före åt vi på Jensen´s Böfhus. Första gången jag var där föresten.

En riktigt trevlig kväll!


De som uppträdde var Mårten Andersson (konferencier), Messiah Hallberg, Nour El Refai, Soran Ismail, Özz Nujen & Al Pitcher.

Man fick inte vara känslig eller pryd, för det var mer under bältet än över bältet. De som hade minst under bältet-skämt var Soran och Al Pitcher men de var samtidigt två av de roligaste.

Efter Özz Nujen var det 25 min paus, vilket vi inte alls var beredda på. Men det var rätt skönt att få sträcka på benen. Efter pausen gick Mårten Andersson ut och förklarade bl a varför han är 36 år och singel, vilket var bland kvällens roligaste.

Al Pitcher gick ut sist. Var lite rädd för att man inte skulle hänga med i hans engelska skämt och att en del poänger skulle falla bort men han körde rätt "svenskvänlig" humor. Mycket skämt om svenska uttryck och läten.

Den som var minst rolig var väl Nour El Refai som berättade ganska uppspeedat och ingående om hur mycket sex hon hade med sin nya kille fram tills att han presenterade sin 5-åriga son.


Mycket skratt blev det hur som helst!

Messiah Hallberg var föresten väldigt rolig som första komiker ut med sin speciella stil.


Platserna på bakre balkong var helt ok. Det var väl bara räcket som var ivägen lite. Fick hasa ner i stolen för att se personen vid micen under räcket, satt jag normalt så var bara huvudet ovanför räcket. Men det funkade!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0