Smart unge

Precis före stängning på jobbet idag så var det en mamma med en liten dotter som skulle köpa ett soffbord med 4 korgar under.


Hon lyfte lite på ena hörnet och frågade mig om det var tungt.

Då svarade jag att det ligger nerplockat i kartong (vilket ju egentligen inte var svaret på frågan) och att även korgarna ska skruvas ihop.

Mamman verkade överraskad över att det gick att få ner så litet och medans hon plockade upp en korg och kollade på den så öppnar den lilla dottern, som var i 5-6 åldern, munnen och säger:

-"Men mamma, den är ju lika tung fast den är nerplockad"


Stod där och kände mig lite dum efter dotterns kommentar...

Förvånade mig att en liten unge tänker så smart och enkelt medans jag bara står och förklarar hur litet paketet blir. Det jag ville ha sagt var ju iofs bara att paketet skulle bli lättare att handskas med och lättare att få in i bilen.


Men den lilla tjejen hade ju helt rätt, vikten var trots allt densamma!



Finns hopp för mänskligheten trots allt.....




Här har vi bordet.
Som väger lika mycket monterat som omonterat.......

Kommentarer
Postat av: Sara

:-)

2011-04-01 @ 16:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0