Måndag

Finns det nåt bättre sätt att börja veckan på än att vara ledig???
Skulle inte tro det..

Jobbhelgen flöt på hyffsat bra.
Jobbade ihop med ganska nyanställda personer så det gällde att vara lite överallt och hjälpa till med det mesta.
Men det gick bra.....ingen idé att stressa upp sig...

I lördags var det en äldre dam inne och köpte ett litet cafébord.
Tyckte hon påminde om mormor, kanske något år yngre.
Först tänkte hon ta det på cykeln, men hon cyklade hem och hämtade bilen istället. Lika bra det!

Innan hon kom tillbaka med bilen så hade även åkt förbi återbruket och slängt ett större plastbord som hon hade innan. Är det några jag känner lite extra för så är det äldre ensamma människor som kämpar på utan att gnälla eller kräva en massa saker!

Jag lovade iaf henne att komma förbi och hjälpa henne med bordet ifall det skulle knasa. Sen dagen efter, i söndags, så såg jag henne stå nere vid caféborden och klia sig i huvudet....hon hade inte riktigt lyckats.

Så nu ska jag ge mig iväg på hojen och skruva ihop bordet åt henne. Det är snabbt gjort när man kan, sen bodde hon här i närheten också och jag ska ändå åka och hämta Selma. Så det gör jag på vägen.


Sen finns det ju de motsatta också....gamla och griniga....

Det var en tant inne i lördags som skulle lämna tillbaka en rullgardin som det hade blivit fel mått på. Men hon hade bara med sig halva förpackningen med tillbehör. Försökte förklara på olika sätt om varför hon inte kunde lämna tillbaka den men det var väldigt svårt för henne att ta in.

Ett täcke ville hon också lämna tillbaka eftersom det dels hade en massa "blåa fläckar" (stoppningen  med fjädrar syntes igenom...) sen fick hon inte i det i sina påslakan. Var på väg att fråga om jag skulle följa med tant hem och bädda...... Men det löste sig där med. Tog tillbaka täcket, vilket vi egentligen inte gör och även fast jag inte köpte hennes argument....sen köpte hon nya rullgardiner, så det gick jämnt upp i pris. 

Så även hon lämnade butiken hyffsat nöjd till slut. Det som räknas :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0