Runkeeper

Har tidigare sett folk på facebook använt appen Runkeeper och lagt ut sina löprundor och tider till allmän beskådan och tyckt att det vart helt ointressant att läsa om hur långt de sprungit och hur fort...

MEN nu har jag iaf själv laddat ner denna app och använt den för första gången idag när jag åkte inlines. Den verkar riktigt bra!
Sen behöver man ju inte lägga ut resultaten på facebook hela tiden.....

Har man hörlurarna i så hör man vart femte minut en röst som talar om hur långt man åkt/sprungit, hur länge man hållt på och medelhastigheten per timme. Rätt kul och ett bra sätt att pusha sig själv när man är ute.

När man är färdig så ser man "resultatet" i mobilen men man kan också gå in på deras sida och läsa lite mer om vad precis gjort.



Lite drygt 1.7 mil blev det alltså idag efter att cirkeln slöts vid infarten till Skjutbanegatan efter 1 timme och 5 min.


Man kan också läsa om höjdskillnaderna som varit under vägen.


Där ser man ju ett klart samband med tiden på uppförsbacke resp. nedförsbacke.

Under den andra kilometern var det som mest nedförsbacke (och pigga ben iofs!) och det var den snabbaste kilometern på 3 min och 6 sek medans det under den 9:nde kilometern var som mest uppförsbacke (Hovdestalund?) och längst tid.

Blir till att använda fler ggr om man ska ut och springa eller för att slå sitt rekord på samma inlines-runda!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Laddade nyss ner den faktiskt :)

2012-08-08 @ 23:26:18
URL: http://carrosoderbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0