Avklarat!

Erik är numera en stolt ägare av ett nytt korsband!!

Dr Pilawski har byggt nya åt mig, tillverkade av senor från baksidan på låret.


Hade lite svårt att sova i natt, vet inte hur många ggr jag vaknade och trodde det var dags.
Sen var det inga problem att komma upp, låg inte och drog mig som jag hade gjort om det var arbete som stod på schemat.

Kom dit i tid, eller redan en halvtimma före, men vi fick gå in på en gång. Bytte om, sen fick jag säga hej då till Emma när narkossköterksan kom och hämtade mig. När jag gick där genom korridoren med morfars gamla kalsonger, knästrumpor och ett nattlinne så sa jag till sköterskan "Dead man walking", för det var så det kändes. På väg in till avrättning!

Inga problem med insomnadet, fäste blicken på en grej i taket sen märkte jag hur den började försvinna. Sa godnatt till sköterskan precis innan jag försvann.

Vaknade upp ca 2 ½ timme senare och frös som bara den!! Det var som om det var fullt i salen och de lagt mig på en bänk utomhus i kylan.....det var svinkallt! Låg bara där och skakade. Bad om filtar men de hade jag tydligen redan på mig. Vet inte om det enbart var isbandaget runt knät som gjorde det så kallt. Men de tog bort det efter en stund och sen fick jag någon medicin i armen. Den medicinen var tydligen rätt stark så den började jag må dåligt av......så då tryckte de i mig alvedon.... Efter någon timme kändes det ok och jag var redo att resa mig upp.

Efter en stunds väntan på doktorn och några sista ord från honom så bar det av hemåt. Lite ovant att gå på kryckor och lite svårt att komma in i bilen. Kände mest av baksidan och framsidan av låret när jag gick. Kändes som jag fått en lårkaka på framsidan. Det är väl de där senorna som Pilawski snodde som känns av.

När jag kom hem så hade min underbara mor varit här med choklad och en tidning. Tack!!

Har setat i fåtöljen i vardagsrummet sen jag kom hem, där sitter jag bra med benet på fotpallen uppe på några kuddar. Både Emma och jag somnade till efter en stund, hon i soffan och jag i fåtöljen. Vaknade av att jag var kissnödig....jobbigt!

Fick med mig två olika typer av värktabletter med mig hem. En starkare alvedon och sen en tablett som Pilawski själv sa att man blir "lite konstig av". Tror jag lugnar mig lite med den senare.....
Just nu har jag kylbandaget på, ska ha det på i 90 min och sen 90 min utan. Sen ska det vara av när jag sover. Sen tror jag bedövningen sitter kvar en del också, för just nu känner jag ingen direkt värk.

Bara att sitta och vänta på att den ska komma.....


Men nu är det gjort i alla fall!!!!!!
Nu kan träningen för att komma tillbaka börja...eller snart iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0