Gummiband

Igår var jag till sjukgymnasten och plockade bort stygnen/häftklamrarna.
Det gick fort och smidigt. De satt nog rätt löst.

Så nu är jag utan plåster på benet!

Fick nya övningar igen. Korsbandsprogram nr.3. Det innehöll ett nytt redskap, ett grönt gummiband. Så nu blir det lite mer styrketräning. Hittils har det mest varit för att få ner svullnad. Fick beröm för rörligheten i knät, kunde böja 130 grader, vilket inte är så långt ifrån fullt.

  

  

Nästa besök blir på torsdag i nästa vecka, därefter blir övningarna på plats i gymmet 3 ggr i veckan. Så det är bara drygt en vecka kvar av egenträningen här hemma. Men det ska bli skönt att komma igång på "riktigt". Fanns tydligen en knägrupp som man kunde anmäla sig till. Då tränade man flera stycken tillsammans på måndagar och det kan ju vara kul att träffa andra som genomgått samma sak.

Köpte ett par nya löparskor idag, som jag kan gå lite bekvämare i och ha på gymmet. Sen tänkte jag ha dem ute när det är dags att kunna börja springa.

 

Var ner på stan med Emma (tills hon börja jobbet) och Selma idag. Emma köpte lite kläder till maskeraden på lördag och till Selma hittade jag ett par höst/vinterstövlar. Sen så var jag och Selma på bio, Spöket Laban. Nu är det en lugn kväll här hemma. Selma har spelat hundspel tills jag sa att det räckte, nu sitter hon och ritar i sin Hello Kitty-ritbok och Emma jobbar fortfarande. Själv sitter jag här och är förväntansfull inför kvällens ligacupmatch mellan Arsenal och Liverpool. Dags att fixa lite mat nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0