Klar!!

Har under träningens gång förstått att det kanske inte kommer bli ett specifikt datum som jag kommer att bli "klar" med träningen. Muskler och styrka är en färskvara, som sjukgymnasten sa.

Men om det är någon dag som nästan kan klassas som dagen då jag blev "klar" så är det just idag!

Jag var hos sjukgymnasten och gjorde ett sista test, som inte hanns med förra veckan.
Det var baksidan av låret, där jag hade lite problem i början och där det är väldigt vanligt att man inte får upp styrkan ordentligt.

Jag fick börja med samma vikt som jag klarade före operationen, hon sa inte hur mycket det var.
Tog i för kung och fosterland och drog till med benet så jag trodde maskinen skulle gå sönder, det bara small i vikterna! Hade ökat rätt myket.

Jag var starkare i det opererade benet än i det andra, vilket var ganska ovanligt.

Det var då jag fick höra de underbara orden:

"Man skulle känna säga att du är färdig nu"

Efter 6 månaders slit och nötande med övningar så var jag nu klar!
Egentligen inget nytt eller något överraskande sen förra veckans test, bara skönt att höra de orden.

Hade hoppats på nya övningar redan idag men nu blir det att köra vidare ett tag till med samma övningar fast nu bara 2 ggr i veckan kombinerat med lite löpning på egen hand. Sen blir det ett möte med henne om ca 3 veckor där jag får lite nya övningar som gör att jag även kan bli redo att ställa mig på en innebandyplan så småningom.

Det är väl i så fall det riktiga tillfället då man kan säga att jag är klar, när jag står med klubban i handen och är redo att köra för fullt.


Gick hem från sjukan i snöblandat regn, vilket kändes typiskt, då det varit skitväder i stort sett hela tiden under detta halvår.....

Men denna promenad var nog den lättaste hittils!

Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt!

2010-04-22 @ 15:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0