Framåt

Igår hade jag en av de sista träffarna med sjukgymnasten.

Fick lite nya övningar, mest hoppövningar.

Sen så fick jag utföra en del övningar, utomhus på parkeringen och på gräsmattan.
Kändes riktigt bra i knät!!

Det var bla att springa i en åtta, hoppa långa och höga hopp på ett ben och springa korta streckor fram och tillbaka med snabba vändningar.

Nu har vi inga fler träffar inbokade, förutom 1-årstestet i oktober.
Skulle höra av mig om jag hade några frågor, annars var det bara att fortsätta träna styrka ca 2 ggr/veckan och sen ut och springa och köra hoppövningar också ca 2 ggr/veckan.

Hade det varit innebandy idag så hade jag kunnat vara med och kört, sa hon.
Kanske inga närkamper men i övrigt.

Känns dock bättre att träna vidare ett tag till på egen hand.
Måste få tillbaka lite kondition!!!!


Kommentarer
Postat av: Joakim

Trevlig blogg.

Har också skadat mitt Korsband.

I August 2009 skadade jag mig.

Fick veta för ca 4 sedan att mitt korsband var.

Precis som i ditt fall fick inte läkaren tummen ur röven och remittera mig till magnet röntgen.

efter 7 månader fick jag komma på röntgen.

Det var snabba ryck det :-)

Kul att du lyckats komma tillbaka.

Det ger mig hopp om att komma tillbaka till ett någorlunda aktivt liv igen.

2010-05-19 @ 23:09:44
Postat av: Erik

Det tar tid innan det händer något ja....

För mig gick det iaf snabbare än väntat att få operationstid. Bara drygt en månad istället för förväntade 5-6.

Går förhållandevis snabbt att komma tillbaka till att kunna ta sig runt normalt. Någon vecka. Sen är det bara att ligga i med träningen!

Lycka till

2010-05-20 @ 09:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0