Comeback!

Fortsätter beta av veckan som gått....

I tisdags gjorde jag comeback på innebandyplanen efter 1 ½ års frånvaro.

Tränade med de andra i Malmabergsskolan.

Var väldigt osäker på min form innan....jag har liksom inte sprungit fort sen det hände!
Joggat har jag gjort en del men inte direkt spurtat.

Tog det mevetet väldigt lugnt i början, blev ändå väldigt andfådd och trött, fast jag knappt sprang nåt.
Vi var 3 st 3-manna lag på träningen, där vi körde först till 3 mål och sen står vinnaren kvar.

Mitt lag förlorade bra många matcher på rad, vilket på sätt och vis var tur för då blev det mycket vila...

Märkte vid ett flertal tillfällen att bollkontrollen (den lilla som fanns före) var som bortblåst!
Blev lite bättre mot slutet dock.

Vårat lag är kanske inte som andra (eller är vi?), det där med regler existerar inte alls.
Höga klubbor, nedtagningar med handen och tacklingar är det gott om!!

Det var väl mest sånt man var rädd för......lyckades parera en bentackling mot slutet...
Där kände jag väl lite att.....hmm....vad sysslar jag med?

Förhoppningsvis lugnar det väl ner sig lite när matcherna börjar och folk börjar vänja sig vid att ha en domare på planen och kan spela liknande även på träningarna...

Första matchen är nästa helg. Då jobbar jag. Kanske lika bra det.
Får nog träna på ett tag till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0